Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

onsdag 29 juli 2015

Kärleken spirar i trädgården

Det regnar och regnar, blåser till en sväng, och så ett litet kort uppehåll innan det regnar igen. Jag har egentligen inte alls ont av det, men blommorna är inte så glada. Allt som bara är grönt växer fint, men det som blommar det ruttnar ju mest bort istället. Det har varit ett mycket annorlunda väder-år - det är en sak som är säker! Idag var det inte lätt att få bra bilder, det är väldigt mulet och trots högt iso-värde  på kameran så känns det för mörkt men jag slänger väl upp ett par som jag fick i duggregnet :)

Munkaluva - lite oskarp i blåsten - men vacker mot tegelväggen

Echinacea Hot Summer - Ej ännu i blom men vacker redan.
Vem behöver solen när det lyser här och där i trädgården? ;-) Jag blir bara mer och mer kär i min egen trädgård ju längre tiden går. Det är så härligt när både jag och Daniel verkligen älskar det här livet. Vi har gått och drömt i två år om att skaffa ett lusthus och i måndags åkte vi och skaffade oss just ett sådant. Vi log stort hela vägen hem från Sommarmöbler :) Det sattes upp igårkväll och skymtar på bilden nedan. Att det regnade hela tiden spelade ingen roll - upp skulle det! *ler*
Romersk riddarsporre som frösådde sig här från plantan vi skaffade förra året. I år kom den i två nyanser av rosa. :)

En lilja har till slut slagit ut. Konstigt nog inte en av de högsta....? :)

En rosa stockros blommar tappert i regnet

Humlan jobbar på i fingerborgsblomman.

Silveraxet blommar

Grand Award blommar med underbara röda rosor; Kärlek!

Ledreborg är inte riktigt lika glad men blommar likafullt.

Franskt gult kungsljus

Vitt kungsljus

Louis Bugnet verkar gilla vädret, den är frodig och grön och blommar vackert, många knoppar på G.

Björnbäret som vi fick i höstas av mina fd svärföräldrar har nu börjat blomma. Växer så det knakar gör denna underbara sort utan taggar.

En liten malva som vi inte har satt tittade upp mitt i den överblommade Löjtnanshjärtat. Välkommen du rara!
Nu diskuteras som bäst vilka rosor vi ska sätta runt lusthuset, och om andra växter ska få plats där med. Vi har så många planer.... Man önskar många gånger att man var miljonär så man kunde skaffa allt man ville på en gång. Fast, å andra sidan, man får ju inte mer tid och ork på köpet så det kanske är tur att det tar lite tid? ;-) Daniel vaknade idag med ryggskott eller nåt så nu är det vila som gäller ett tag. Vi passar på att göda vår egen kärlek till varandra under tiden ;-) 

Ha det gott alla goa!/Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar