Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

torsdag 23 juli 2015

Vissa sniglar är okej!

Idag strular Blogger nåt otroligt när jag ska lägga in bilder. Man kan undra varför då jag inte gör saker annorlunda, men tekniken kan man ju aldrig lita blint på.
Ett av våra rum att ta en paus i.
Vissa sniglar är alltid välkomna här, men det finns många som blir fråntagna sin rätt till livet. En som trivs bra här är den här snäckan ;-) 

Klematisen Baby Snow vilar på en blomstrande bädd av steppsalvia.

 Några små vattenhål finns här och i detta vilar en lurifisk

Arrangerat av Daniel.

Andra fiskar som inte simmar får vila på bordet tillsammans med rosen Lady of Shalott

 Några närbilder på perenner som blommar nu.
Stjärnflocka i närbild. 
Oregano - eller Kungsmynta - växer lite vilt i Kaos-rabatten.
Dessa jättehöga stjälkar har varsin sol men just nu dyker inte namnet upp i skallen.... 
Klematisen Hagley Hybrid  satt i år och blommar redan.

Kranssalvia som blommar underbart vackert

En av alla nejlikor, denna halvfyllda är härlig tycker jag.

Två sorters Astilbe blommar nu, denna och en som är mörkare röd.

Silveraxens blommor sträcker sig mot skyn

Cikora - "ogräset" från öland som fick följa med oss för två år sedan blommar högt och vackert utmed staketet.

Ett fransk kungsljus blommar ännu. De är så fina att jag ler fånigt när jag ser dem.

Moses Brinnande Buske i vitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar