Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

måndag 11 maj 2015

Färgexplosion!

Gullvivor i olika kulörer och färgkombinationer...



Löjtnanshjärtan <3

Pingstliljor i annan vacker färg än den vanliga. Här står de i "skamfläcken" i vår trädgård och är just nu det enda vackra där. Kirskålen har tagit över och vi har ett stort projekt framför oss att göra om denna rabatt. Dammen är inte så där värst frisk heller hehe....


Tulpaner är vackra skapelser när de tronar i rabatterna, men jag vill absolut INTE ha några inomhus. De ska stå som solar i rabatterna!



Närbild på en av dem nedan.


En av de cerise örtartade pionerna som stod här när vi flyttade hit. 


Vår mini-häng-lärk är så gullig nu med sina "fjun". Jag älskar lärkträd! :)

Japp det var allt för idag. Jag ber om ursäkt för att fotona inte håller den kvalitet som Jag hade önskat. Dels var det blåsigt ute, dels är det något fel på mitt objektiv som inte sätter skärpan där den påstår sig göra. Jag är kass på att förstå hur jag ska bära mig åt för att få det bra så jag måste konsultera någon om detta. Nån gång ;-) Det finns större problem i världen! :) Ha det gott alla glada! /Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar