Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

fredag 19 juni 2015

Vad blommar nu?

Att blogga är ett bra sätt att snabbt bevara information på ett lätt sätt. Jag har alltid fotat mycket, men när man senare ska hitta något är det ett väldigt letande. Man ställer frågorna, sätter sig vid datorn och söker i gamla mappar, och det tar TID när man har mycket foton. Lägger man ut bilder med rätt taggar i bloggen så kan man söka fram det snabbare. Här kommer således en uppdatering för framtida sökningar ;-)

Just nu blommar rosen Therése Bugnet
Therese Bugnet


Närbild på Therese Bugnet-knopp.
Även vår ena klematis har slagit ut i blom. Den satt här när vi flyttade hit och heter Nelly Moser.

Jag köpte två ITOH-hybrider hösten 2013, de satte aldrig några blommor förra året. När den första nu slagit ut visar det sig att det inte är Pastel Splendor som jag hade köpt, utan verkar istället enligt experterna vara Lemon Chiffon. Jag är hursomhelst JätteNöjd för den är vacker som en dag!
Lemon Chiffon
Jag köpte åxå Julia Rose och jag hoppas att det är rätt, det får vi se när hon väl slår ut.
Julia Rose
Finlands Vita Ros har blommat i lite mer än en vecka. Den är totalt översållad med blommor som doftar underbart. De senaste dagarna regnande har dock fått den att däcka under tyngden av alla vackra blommor.
Finlands vita ros

Nu är det läggdags för idag, Glad Midsommar på er! /Ann och Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar