Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

onsdag 27 april 2016

Lite foton från förra veckan

Solen kikade fram mellan alla skurar förra veckan och jag passade på att fota lite, sen glömde jag lägga upp det här. :) Tiden springer!

Trädpionerna och lite andra skräpiga buskar

Den rosa varianten av syren med hängande blommor som jag inte vet namnet på.

En bollviva som fått påhälsning av en annan viva. Myskmadra runtomkring.

En av pionerna strävar upp ur en rabatt som behöver en översyn. Den har suttit här många år nu. 
Skruvlärken 

Balkansippor

Hm... hette den Kaukasisk förgätmigej? Minnet behöver uppdateras varje år haha

Julros

Doftviol


 



Narcisser som blandar sig med varandra lite här och där i rabattena

Suddiga pärlhyacinter

Mininarcisser 

Längtar efter värmen nu. Till och med JAG gör det, det är inte ofta det händer :) Men det har varit råkallt så himla länge nu att det ska bli skönt med omväxling. Men än ser det ut att dröja.... Det känns som att det var många år sedan vi hade en så där varm vår när man satt och solade allt som oftast?

Vi har så mycket att göra i trädgården, men det är jobbigt när det blåser kallt för då får jag så ont i kroppen så det blir inga långa turer i trädgården då. Det får dock ta den tid det tar - det är ju inte en slottspark vi har ;-) Men, vi ska ha öppen trädgård vid 4 tillfällen så det klart att vi behöver jobba på det! Första gången vi öppnar är i år 5 juni. Välkomna då! /Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar