Rosor på bredden och på tvären

Rosor på bredden och på tvären

söndag 16 augusti 2015

Sommarvärmen uppskattas av trädgården!

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i sommaren, älskar hösten mest av alla årstider. Men 2015 har hittills inte varit något "normalt" år och sämre än att man kan ändra sig lite är man ju inte? ;-) Visst kan jag gnälla över vädret ibland, men oftast bryr jag mig inte så mycket utan gillar läget. Det bästa jag vet är extrem-väder eftersom det frigör så mycket energi i min själ. Hur det nu än är med denna saken så gillar inte blommor och bin alla väderlekar utan de kräver rätt förutsättningar. Och jag erkänner att jag i år längtade hårt efter sommaren då det var en så lång och kall vår. Nu är det mitten av augusti och sådär varmt som det annars är i juli. För min del så spelar det inte så stor roll som sagt, jag är lite smått trött på trädgårdspysslet och längtar nu efter hösten. Men så länge det är vackert ute så åker kameran fram (oavsett årstid)! 

Bilder från den 14 augusti.
New Dawn klätterros  sticker ut näsan genom gallret 
Elfe 

Compassion

Compassion - underbar klätterros som blommar ihärdigt och länge

Rosa maskros - inropad på Skara Trädgårdsförenings växtauktion i år. 

Julia Child

Maria Renaissance inbäddad i Anisisop



Violina


Nässelfjäril på en väddblomma

Skogsstigen

En blomfluga som maskerat sig till geting för att få vara i fred. Naturen är så smart!

En annan närbild, Violinas stam och taggar är åxå vackra. Å vi ska inte glömma bladen, kraftiga och läderartade.

Raphsody in Blue - blommar ännu om än lite mer sparsamt.

Kan inte riktigt utröna om det är en kolfjäril eller något annat?

Stockrosorna blommar trots vissa rostangrepp

Ibland blir det trångt på jobbet!

Hoppas att alla ni som älskar sommaren har tid att njuta! Kramen/Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar